Az oroszok tavaly rekordösszegű, 4,91 billió rubelt (19 ezer milliárd forint) költöttek új autókra az Avtostat elemző ügynökség adatai szerint. A piacot a kínai és a hazai orosz márkák uralták 2024-ben, kitöltve a piacról az oroszellenes szankciók miatt kivonuló nyugati és japán autógyártók által hagyott űrt.
A decemberi értékesítési adatok szerint a kínai gyártású autók a teljes forgalom mintegy 62 százalékát tették ki.
A hazai márkák 17,5 százalékos részesedéssel követték őket. Az európai márkák 11 százalékot, a japán autók 5,4 százalékot, a dél-koreaiak 1,6 százalékot, az amerikai márkák pedig mindössze 1 százalékot tettek ki.
Az orosz autópiac a negyedik helyre lépett elő Európában az Európai Autógyártók Szövetségének (ASEA) adatai alapján. 2024-ben Oroszországban 1 571 272 új személygépkocsit adtak el, 48,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ezzel magamögé utasította Olaszországot.
Az Avtostat a luxusautók értékesítésének növekedését is megállapította.
Ebben a szegmensben a statisztikák szerint a Bentley a legnépszerűbb márka, annak ellenére, hogy a gyártó hivatalosan nem szállít autókat Oroszországba.
A tavalyi év során 568 új luxusautót adnak el Oroszországban – 27 százalékkal többet, mint 2023-ban (449 autó). A Bentley már második éve a legnépszerűbb luxusautó az oroszok körében.